Arbetsgivaralliansen söker en rådgivare

Söker du ett givande och inspirerande jobb där du får bistå världens bästa medlemmar med arbetsrättsligt stöd? Då kan det vara du som är vår nya rådgivare!

Arbetsgivaralliansen är en demokratisk, partipolitiskt och religiöst fristående arbetsgivarorganisation som med branschspecifik kompetens sluter branschanpassade kollektivavtal och ger professionellt arbetsgivarstöd. 
Vi organiserar arbetsgivare som drivs av ett ideellt eller idéburet engagemang. Våra experter svarar på alla frågor som rör relationen
arbetsgivare - arbetstagare och har kunskap om våra medlemmars särskilda villkor. Vi är uppbyggda enligt demokratiska principer och värnar den svenska modellen.

Arbetsuppgifter

I rollen som rådgivare hos oss kommer du bland annat att förhandla våra kollektivavtal, ge våra medlemmar råd och stöd i arbetsrättsliga frågor och hjälpa dem att bli bättre arbetsgivare. Du kommer också företräda medlemmarna i tvisteförhandlingar.

Du kommer att vara en stödjande resurs som hjälper våra medlemmar att växa och utvecklas i sina roller, bland annat genom kurser och webinarier som du kommer vara med att leda.

Din profil

Du har mångårig erfarenhet som rådgivare, är van att förhandla och har mycket goda kunskaper i arbetsrätt. Du har tidigare förhandlat kollektivavtal på central nivå. Du är kommunikativ och har god pedagogisk förmåga.

Mer om dig

Vi söker dig som tycker om att skapa goda relationer, både internt och externt, och har ett öppet förhållningssätt till de du möter. Du har hög integritet och förmågan att ingjuta förtroende. Du trivs i samspel med andra samtidigt som du är van att arbeta självständigt.
Du är analytisk och kan prioritera utifrån verksamhetens behov. Som person är du prestigelös, nyfiken och ansvarstagande.

Det här erbjuder vi dig

Du möter en engagerad och kunnig organisation, där vi hjälps åt över kompetensgränserna.
Vi vill att våra medarbetare ska känna att de är en viktig del av teamet, där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för varandra och för våra medlemmar. Vi arbetar ständigt med att förbättra verksamheten i stort och smått, och ser positivt på egna initiativ och engagemang. Du kommer att ingå i ett härligt team och ha kontoret beläget i centrala Stockholm.

Ytterligare information och ansökan 

För mer information om den aktuella tjänsten kontakta vår förhandlingschef maria.liljedahl@arbetsgivaralliansen.se 

Intervjuer kommer att ske löpande varför vi vill ha din ansökan med CV och ett personligt brev senast den 5 juli 2024.

Tillträde till tjänsten enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan per e-post till ansokan@arbetsgivaralliansen.se eller per brev till

Arbetsgivaralliansen
Ansökan
Box 16355
103 26 Stockholm